Ana içeriğe atla

Yerli Teknoloji: Atak Taarruz Helikopteri

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri ihtiyacının karşılanması için 50 adet helikopterin tedarikine yönelik olarak 7 Eylül 2007'de imzalanan sözleşmenin ardından, ilave dokuz adet Helikopterin 15 ay erken teslimatını hedefleyen tedarik sözleşmesi de 8 Kasım 2010 tarihinde imzalanmıştır.
AgustaWestland tasarımı A129 gövdesinin, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ihtiyaçlarına uygun şekilde; motor, aktarma organları ve kuyruk pallerinin değiştirilmesine ilave olarak milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya çıkan T129, halen dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma unvanını elinde tutmaktadır.
Ağır silah yükü ile zorlayıcı "sıcak hava-yüksek irtifa" görevleri için optimize edilmiş olan T129'un, iki tipi mevcuttur. Yakın hava desteği görevleri için 76 adede kadar 70 mm güdümlü/güdümsüz roketler ve 500 adet mühimmat kapasiteli 20 mm top ile donatılmış T129A ve çok amaçlı görevlere uygun olarak en modern elektronik harp gereçleri entegre edilmiş olan ve aynı anda 8 adet UMTAS, 12 adet CIRIT, 2 adet STINGER ve 500 adet top mermisi ile görev yapabilen T129B.
TUSAŞ tesislerinde üretimi tamamlanan ilk T129A prototipi ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011'de gerçekleştirmiştir. İtalya'da üç adet ve Türkiye'de iki adet prototip ile devam eden test ve kalifikasyon faaliyetleri kapsamında Kalifikasyon tamamlanana kadar toplam 2000 saate yakın uçuş ve yer testi gerçekleştirmiştir. İlk T129A Helikopteri'nin 2012 yılı içinde teslimatının gerçekleştirilmesi amacı ile çalışmalar devam etmektedir. T129B teslimatlarına ise 2013 yılının ikinci yarısında başlanacaktır.


T129 Helikopterleri, TUSAŞ Ana Yükleniciliğinde devam eden ATAK Programı kapsamında üretilmekte.

ATAK Pilotlarının harbe hazır hale gelmesi için hayati önem taşıyan Entegre Eğitim Sistemi Projesi de TUSAŞ Ana Yükleniciliğinde gerçekleştirilecek. 
Helikopter Simülatörlerini de içeren Entegre Eğitim Sistemi çalışmalarında Sözleşme aşamasına gelindi. Sistemin iki yıl gibi rekor bir sürede tamamlanması hedefleniyor. Böylelikle, T129 Helikopterlerinin envantere girmesiyle beraber, pilot eğitimleri daha maliyet etkin şekilde verilebilecek. 
2011 yılı ortasından bu yana devam eden çalışmaların başından beri, ilgili tüm kurum ve kuruluşların görüş birliği ile TUSAŞ’ın Ana Yüklenici olarak belirlenmesi, ATAK Programı’nda yalnızca TUSAŞ’ın oluşturduğu bazı kritik bilgilerin doğrudan simülatörlerde kullanılmasını mümkün kılıyor. Bu durum kritik bilgilerin gizliliğinin korunması açısından önemli bir avantaj sağlıyor. Söz konusu bilgiler, helikopter uçuş saatleri arttıkça elde edilen deneyimler ile yine TUSAŞ tarafından sorunsuz olarak güncellenebilecek. Bu sayede, simülatör ile gerçek helikopter arasında hissedilebilir hiç bir fark olmaması mümkün olacak. Geçmişteki simülatörler için bu tür bilgiler, ya yurt dışındaki tasarımcı firmalardan yüksek bedeller karşılığında temin ediliyor, veya yine yabancı firmaların yardımı ile sınırlı doğrulukta oluşturulabiliyor ve bir daha güncellenemiyordu. 
Projenin kritik unsurlarını içeren çoğunluk iş payı TUSAŞ ve HAVELSAN’a ait. En ileri teknolojiler kullanılarak geliştirilecek olan ATAK Simülatörleri, ileride T129 Helikopterleri ile birlikte kısıtsız olarak ihraç da edilebilecek. 

http://www.tai.com.tr/tr den alıntıdır.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“Şartlara teslim olmazsan şartlar değişir sana teslim olurlar. Çok çalışır çok dua eder ve çok istersen Allah’ın rahmeti tecelli eder rahmet tecelli ettiğinde nice olmazlar tahakkuk eder. (gerçekleşir)"

Sultan İkinci Mehmed henüz yedi yaşlarında iken hocası Molla Ak Şemsüddin kulağına eğildi ve başarının en önemli kuralını fısıldadı: “Hedefini tespit etmelisin.” Önce hedef belirlendi: “Kostantiniyye mutlaka fethedilecektir.” Ak Şemsüddin hedef tespitinden sonrasını da söyledi: “Dağ ne kadar yüksek olursa olsun yol onun üzerinden geçer. Sen dağ olmaya heveslenme asla gururlanma; yol ol ki herkes senin üzerinden geçerken sen dağların bile üzerinden geçesin.” “Hocam ya şartlar elverişli olmazsa?” diye sordu. Ak Şemsüddin hiç duraksamadan cevap verdi: “Şartlara teslim olmazsan şartlar değişir sana teslim olurlar. Çok çalışır çok dua eder ve çok istersen Allah’ın rahmeti tecelli eder rahmet tecelli ettiğinde nice olmazlar tahakkuk eder. (gerçekleşir)” Ve günü gelince çocuk yaşına bakmadan Bizans’ın fethini düşünmeye başladı... Selam Hidayete Tabi Olanlaradır...

BAŞINI DİK TUT YİĞİDİM,BAŞI EĞİK OLANIN CELLADI ÇOK OLUR...

                       BAŞINI DİK TUT YİĞİDİM,BAŞI EĞİK OLANIN CELLADI ÇOK OLUR...                             SELAM HİDAYETE TABİ OLANLARADIR...

Milli Savunma Sanayi:Radara Yakalanmayan Boya

“Şartlara teslim olmazsan şartlar değişir, sana teslim olurlar. Çok çalışır, çok dua eder ve çok istersen Allah’ın rahmeti tecelli eder, rahmet tecelli ettiğinde nice olmazlar tahakkuk eder. (gerçekleşir)” [Akşemseddin Hazretleri]   ATİYİ KARANLIK GÖREREK AZMİ BIRAKMAK             AŞAĞILIK BİR ÖLÜM VARSA EMİNİM BUDUR ANCAK        KURTULMAYA AZMİN BİLMEM Kİ NİYE SÜREKSİZ SEN Mİ YOKSA ÜMİDİN Mİ YÜREKSİZ Kamuflaj ve radara görünmeyen en kaliteli boyayı ürettiği ifade edilen ABD’ye karşı, Türkiye daha iyisini geliştirdi. Uçak, helikopter, tank, radar ve buna benzer bir çok savaş ekipmanları için çok önemli olan boya konusunda Türkiye dev adımlar atıyor. Dünyanın en kaliteli kamuflaj ve radar sinyali emici boyası artık Türkiye'de üretiliyor. Hacettepe Üniversitesi’nde 1989 yılında başlayan SADAK (Savaş Uçakları Boyasının Yurtiçinde Yapılabilirlik Projesi) kapsamında binlerce saat ar-ge yapıldı ve sonunda ba...